سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلویزیون TV-JACK

با عرض سلام و ادب خدمت دوستان عزیز و همراهان گرامی سایت. در این نوشتار نحوه نصب تلویزیون به دیوار را به صورت گام به گام خدمت شما عزیزان توضیح می ­­دهیم.

در صورت وجود هر گونه سوال می ­توانید با کارشناسان فنی شرکت پرشین پیشرانه تماس حاصل فرمایید.

 

راهنمای نصب تلوزیون به دیوار کناف توسط پایه تلزیون TV-JACK

نصب تلویزیون به دیوار

 

مطالعات اخیر نشان داده است که  بیش از 70 درصد مردمی که علاقه به نصب تلویزیون خود بر روی دیوار با استفاده از پایه دیواری را دارند، در نهایت موفق به انجام این کار نمی ­شوند.

این امر کاملا قابل درک است چرا که نصب تلوزیون با پایه دیواری در ابتدا پروسه ­ای بسیار سخت و پیچیده به نظر می ­رسد.

سوالات فراوانی ذهن شما را برای نصب تلویزیون درگیر خواهد کرد.

  • سوراخ کاری دیوار تلویزیون منزل یا محل کار امکان پذیر است؟

  • با سیم و کابل­ های اضافی پشت تلوزیون چه باید کرد؟
  • در صورت اشتباه در سوراخ کاری آیا راه بازگشتی هست؟

برای پاسخ به سوالات فوق و رسیدن به این نتیجه که نصب تلویزیون بر روی دیوار کار چندان پیچیده ­ای که در ابتدا فکر می کردید نیست، ادامه این مقاله/ویدیو را دنبال نمایید.

در گام اول شما نیاز به خرید پایه تلویزیون دیواری دارید.

تقریبا تمامی تلویزیون­ های ال سی دی و ال ای دی استاندارد موجود در بازار ایران مانند تلوزیون ال جی، سامسونگ، سونی و ... دارای سوراخ ­های استانداردی به نام وسا برای نصب تلویزیون به صورت دیواری یا سقفی هستند.

قبل از خرید پایه تلویزیون حتما به مشخصات فنی پایه و شماره وسا آن دقت نمایید تا از یکسان بودن شماره وسا پایه با شماره وسا تلویزیون خود اطمینان حاصل نمایید.

 

پایه تلویزیون دیواری عموما به سه صورت ثابت، متحرک و پایه بازویی در بازار موجود است. در صورت استفاده از پایه تلویزیون متحرک می ­توانید تلویزیون خود را در ارتفاعی بالاتر از حالت معمول نصب کرده و زاویه دید خود را با توجه به تابش نور و در طول روز تنظیم نمایید.

در صورت استفاده از پایه تلویزیون بازویی زاویه و شعاع دید تلویزیون را می­ توانید به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

مشکل دیگری که اکثر مصرف کنندگان اداری و خانگی پایه تلویزیون با آن مواجهند، سیم و کابل­ های اضافی و پخش مابین تلویزیون و پریز یا رسیورهای موجود است.

نصب تلویزیون به دیوار

 

برای حل این مشکل می­ توانید از یک پک سوکت دار برای رد کردن کابل و سیم ­های تلویزیون استفاده نمایید.

پک سوکت دار سیم و کابل توکار تلویزیون دیواری

 

حال که صحبت از کابل شد اطمینان حاصل فرمایید که تمامی کابل­ های مورد نیاز مثل کابل HDMI ،کابل ­های نوری ، کابل اینترنت و ... مورد استفاده از استاندارد CL3تبعیت می ­کنند .

هر چند که شما در حال حاضر شاید نیاز به هیچ کابلی نداشته باشید، اما پیش بینی آینده را کرده و تمامی کابل ­های مورد نیاز را قبل از نصب تلویزیون درون دیوار قرار دهید.

با این کار در صورت تعویض تلوزیون در آینده یا تغییر در کاربری دیگر نیازی به سیم و کابل کشی مجدد نخواهید داشت. جهت نصب تلویزیون بر روی دیوار کناف به ابزار­های ذیل نیاز خواهید داشت:

  1. ابزاری برای یافتن استاد­های عمودی و افقی کناف:

این ابزار در صورتی که قصد نصب تلویزیون بر روی دیوار کناف را دارید از ملزومات اساسی نصب می­ باشد. همان گونه که اطلاع دارید دیوار­های کناف از سازه های فلزی گالوانیزه به نام استاد به عنوان مش­بندی سازه­ ای پشت کار و پنل­ های نازک گچی به عنوان ظاهر و رویه دیوار ساخته می ­شوند.

نصب تلویزیون با پایه دیواری بر روی دیوار کناف

راهنمای نصب تلوزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

پنل­ های گچی کناف ظاهر بسیار زیبایی داشته و به دلیل پایین آوردن وزن سازه و ایمن نمودن ساختمان در برابر زلزله مزیت بالایی نسبت به سیستم­ های قدیمی مانند دیوار آجری، بتنی و... را دارند.

هر چند وزن پایین دیوار گچی در حوادث طبیعی به عنوان مزیت قابل توجهی مطرح است، اما این مزیت نصب ادوات سنگین مانند تلویزیون، تابلو و ... را بر روی دیوار کناف به امری نسبتا فنی و پیچیده تبدیل می ­کند.

در هنگام نصب تلوزیون بر روی دیوار کناف تمامی پیچ­ها حتما باید بر روی استاد­های کناف (سازه ­ها) نصب شوند.

  1. متر

  2. مداد

  3. پیچ گوشتی
  4. دریل و مته مناسب با دیوار
  5. آچار مناسب جهت بستن پیچ­ ها
  6. دستگاه فرز مناسب جهت بریدن دیوار کناف

در گام بعد باید ارتفاع مناسب نصب تلویزیون را مشخص کرد.

این ارتفاع تابع عوامل مختلفی می­باشد.

جهت اطلاع از آیتم ­های موئثر بر تعیین ارتفاع نصب تلویزیون بر روی دیوار می­ توانید به بخش مقالات ما مراجعه فرمایید.

در حالت کلی مرکز تلویزیون باید بعد از نشستن بر روی یک کاناپه تلویزیونی یا مبل جلو تلویزیون، صفحه تصویر باید هم­سطح چشم شما باشد.

دستگاه تشخیص سازه کناف در واقع یک آهن ربای قوی متصل به مداری الکتریکی و یک چراغ دیمردار بوده و با نزدیک شدن آهن ربا به سازه آهنی شدت نور با توجه به شدت میدان تغییر می­ کند.

در صورتی که به این دستگاه دسترسی ندارید محل سازه را به صورت تقریبی با استفاده از یک آهن ربای قوی یا ضربه زدن به دیوار و دقت به میزان پژواک صدامی­توان تعیین کرد.

بعد از تعیین تقریبی مکان سازه جهت اطمینان تام از محل سازه ­ها، از یک میخ کوچک  قبل از سوراخ کاری استفاده نمایید.

با توجه به قرار گرفتن سوراخ­ ها به صورت کامل در پشت تلویزیون چندان نگران اشتباهات احتمالی نباشید.

پس از تعیین محل سازه­ های کناف با استفاده از شابلون پایه یا خود پایه مکان سوراخ­ها را بر روی دیوار و در نقاط تلاقی با سازه مشخص نمایید. هنگام تعیین نقاط سوراخ­ کاری دقت نمایید که حتما پایه تراز باشد.

جهت تراز نمودن صحیح پایه استفاده از خود پایه به جای شابلون توصیه می­ شود. در صورت استفاده از پایه تلویزیون­ های دیواری TV JACK خود پایه به صورت سر خود دارای تراز می­ باشد.

 

پایه تلوزیون دیواری تی وی جک به همراه تراز سر خود

 

حتما از رول پلاک برای پیچ­ های تلویزیون استفاده کرده و قبل از نصب پیچ مناسب پایه دیواری با توجه به ابعاد تلوزیون را تهیه نمایید. نقاط مشخص شده بر روی دیوار را سوراخ کاری کرده و رول پلاک ها را درون سوراخ قرار دهید.

با توجه به تحمل گشتاور خمشی در پایه تلوزیون­های متحرک و جهت اطمینان مضاعف می­توان پیچ­  های بالایی تلوزیون را قوی­تر انتخاب کرد.

( در صورت خرید از شرکت پرشین پیشرانه  پیچ­های تمامی پایه تلوزیون­های شرکت برای تحمل بار ماکزیمم طراحی شده و بدون اخذ اختلاف قیمت تقدیم شما عزیزان می­شود)

پس از سوراخ کاری ، رول پلاک­ ها را در دیوار قرار داده و پایه تلویزیون را بر روی دیوار فیکس نمایید. گام بعدی نصب پک سوکت دار برای رد کردن کابل­ و سیم­ های پشت تلوزیون است.

مکان باکس بالایی پک می­تواند دقیقا در قسمت وسط پایه تلویزیون باشد. امکان دارد در هنگام برشکاری با مسائل متفاوتی از جمله سازه کناف افقی اضافی، سیم و کابل داخل دیوار و ...  مواجه شوید.

در صورت مواجه با موردی مانند سازه کناف اضافی دستپاچه نشوید چون هم مکان برش را می­توان تغییر داد و هم در موارد خاص با مشاوره کارشناس سازه کناف به صورت موردی می­توان کوتاه کرد.

در مورد این فیلم ما مکان برش را اندکی تغییر داده و به زیر پایه منتقل می­کنیم. کابل­های تلوزیون را از سوکت بالایی رد کرده و در سوکت پایینی فیکس نمایید.

در نهایت قسمت دوم پایه را پشت تلویزیون نصب می­کنیم. احتمالا جهت نصب پایه بر روی تلویزیون باید پیچ­ های اولیه روی تلویزیون را جدا کنیم.

بعد از نصب دو پایه پشتی به تلویزیون از یک نفر دیگر کمک گرفته و تلوزیون را بر روی قسمت اولیه پایه که به دیوار پیچ شده قرار دهید. در این مرحله می­توانید تمامی کابل­ها را نصب کرده و از تلویزیون خود لذت ببرید.

این فیلم/نوشتار در باره ی نصب تلویزیون بر روی پایه دیواری به صورت کلی و جنرال بوده و در صورت نیاز به نصب تخصصی یا در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی می­توانید با کارشناسان فنی شرکت پرشین پیشرانه تماس حاصل نمایید.

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه - فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57