سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با انواع کابل انتقال تصویر آشنا شوید

با انواع کابل انتقال تصویر آشنا شوید

?

06 دی

کابل انتقال تصویر?

 

با انواع کابل انتقال تصویر آشنا شوید

 

احتمالا شما هم روزی قصد داشته اید که لپ تاپ یا گوشی موبایل خود را به تلویزیون وصل کنید و تصاویر را در سایز بزرگتر و کیفیت بهتر تماشا کنید. همانطور که می دانید این کار نیازمند کابل مخصوصی است که به آن کابل انتقال تصویر گفته می شود. اما این کابل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در زمان خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا چند نوع از کابل های انتقال تصویر را بررسی کنیم.

 

کابل VGA

کابل VGA می‌تواند تا رزولوشن 640 در 480 پیکسل را در 16 رنگ پشتیبانی کند، همچنین با کاهش رزولوشن به 320 در 200 پیکسل می‌توانید تعداد رنگ را تا 256 افزایش دهید. امروزه این کابل‌ها به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر در دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌شوند.

 

کابل VGA?

 

کابل RCA

کابل‌های معروف زرد، سفید و قرمز که نوعی رابط «RCA» هستند در زمانی پر استفاده ترین نوع رابط‌های صوتی و تصویری محسوب می‌شدند. کابل‌ زرد برای ارسال سیگنال تصویر و کابل‌های قرمز و سفید برای سیگنال‌های صوتی استفاده می‌شوند. این سه کابل به کمک یکدیگر توانایی انتقال تصویر با رزولوشن 480i یا 576i را به همراه صدای استریو دارند.

 

کابل RCA?

 

 

کابل DVI

DVI می‌تواند ویدئوی دیجیتال فشرده نشده را به سه حالت زیر منتقل کند:

  • DVI-I (ترکیبی): سیگنال‌های دیجیتال و آنالوگ را در یک رابط ترکیب می‌کند.
  • DVI-D (دیجیتال): تنها از سیگنال‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • DVI-A (آنالوگ): تنها سیگنال‌های آنالوگ را پشتیبانی می‌کند.

کابل‌های DVI-I و DVI-D به دو صورت تک لینک و «دوآل لینک» (Dual-Link) عرضه می‌شوند. در حالت تک لینک، این کابل می‌تواند تا رزولوشن 1920 در 1200 را در حالت 60 هرتز پشتیبانی کند. با این حال با اضافه شدن یک فرستنده‌ی دیجیتال دیگر و تبدیل کابل به حالت دوآل لینک، رزولوشن پشتیبانی شده تا 2560 در 1600 در حالت 60 هرتز افزایش می‌یابد.

 

کابل DVA?

 

 

کابل HDMI

HDMI یک رابط انتقال صوت و تصویر است که امروزه جای VGA را گرفته و میتواند سیگنال‌های صوتی و تصویری را به مانیتورها، تلویزیون‌های دیجیتال و پخش‌کننده‌های DVD یا بلوری منتقل کند. کابل «HDMI 1.4» می‌تواند فایل صوتی 24 بیت فشرده نشده را به صورت kHz ‏192، و ویدئو را تا رزولوشون 4096 در 2160 پیکسل (که به نام 4K یا Ultra HD شناخته می‌شود) انتقال دهد.

 

کابل HDMI?

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلف: 02166764955 الی 57